Ga naar de inhoud
Search
Close this search box.

Hardam Ontwerp

Grafische vormgeving en webdesign

Als kind al vroeg ik me af waarom en hoe grafisch werk wordt gemaakt. Ik ben me daar in gaan verdiepen en heb toen gekozen voor de studie Grafisch Vormgever aan het Grafisch Lyceum in Rotterdam.

Na mijn studie Grafisch Vormgever heb ik een versnelde opleiding Multimedia Vormgever gevolgd. Hierdoor kan ik websites ontwerpen en realiseren.

Hardam Ontwerp staat voor:

  • – Creatief
  • – Doel(groep)gericht
  • – Heldere communicatie

Grafisch vormgever en webdesigner

Je kunt mensen op veel verschillende manieren bereiken. Ik denk met je mee. Samen bespreken we wie jouw doelgroep precies is en wat ze van je verwachten. Vervolgens help ik je zoeken naar het beste communicatiemiddel. En hoe je dat per product effectief kan invullen.

We werken aan een uitstraling die iets bij mensen teweeg brengt. Uiteindelijk werk ik dat voor je uit tot een volledig drukklaar product. Omdat ik alleen werk, kun je uitgaan van één vast aanspreekpunt. Persoonlijk contact, positieve energie en een sterk inlevingsvermogen zijn kwaliteiten waar ik het liefst mee werk.

Ik kan overweg met verschillende software programma’s, waaronder:

  • – Photoshop
  • – Illustrator
  • – InDesign
  • – WordPress
  • – Alle software van Affinity

Nieuwsgierig?

Ik help je graag verder.

Neem contact op

De juiste klanten bereiken

Een mooi logo is leuk! Maar weet jij ook daadwerkelijk de juiste mensen aan te trekken voor jouw bedrijf of webshop? Aan de hand van een voorbeeld laat ik je graag de meerwaarde van een professionele uitstraling zien.

Stel, je verkoopt educatief en leuk speelgoed. Je weet dat je hiermee een mooi product in handen hebt, en dit wil je de mensen laten weten. Hoe pak je dat aan? Denk eens goed na over het volgende:

Wie moet het product gaan aanspreken?

De gebruiker die het hebben wil, kinderen natuurlijk! De uitstraling van het speelgoed moet dus vrolijk en kleurrijk worden. Leg de nadruk op ”plezier maken”.

Uiteraard! Maar weet je zeker dat zij ook jouw echte doelgroep zijn?

…?

Gaan deze enthousiast geworden kinderen jouw product zelf kopen?

De kans is groot dat de ouders bepalen of het kind het speelgoed mag hebben, zij zullen degenen zijn die het aanschaffen. Of opa en oma, misschien? Als verjaardagscadeau?

Aha! Nogmaals, wie moet het product gaan aanspreken?

In dit geval beslist de koper vóór de gebruiker: vaak een familielid. Als je van hieruit de focus gaat verleggen, is het gevoel van ”plezier maken” nog steeds heel belangrijk, maar krijgt het woord ”educatief” ineens een andere, interessante rol en betekenis in de uitstraling.

In dit voorbeeld komt een belangrijk detail duidelijk naar voren: doelgroepbepaling is niet altijd zo voor de hand liggend als je wellicht zou kunnen denken. Zo zijn er vele manieren om een grafisch of multimedia ontwerp écht nuttig te maken. Meer dan een mooi plaatje. Beeld en inhoud laten samenwerken, dat is de meerwaarde van een professioneel ontwerp.