Case study
PowerSound Radio
Wat heeft Hardam Ontwerp gemaakt, en voor wie?
Voor de Gorcumse radiozender PowerSound Radio heb ik een nieuw logo ontworpen.
Wat wilde de opdrachtgever?
De opdrachtgever was opzoek naar een nieuw logo dat hen een moderne uitstraling kon geven, zodat de radiozender weer meer ‘power’ kon uitdragen.
Ik ben voor ze opzoek gegaan naar die uitstraling en vond deze in de vorm van kleuren die eruit springen, meer dikte in de lijnen en typografie, en een icoon dat tot de verbeelding spreekt.
De oplossing
In het nieuwe icoon zie je meerdere elementen terug: de radiomicrofoon, een koptelefoon en de bekende geluidsgolven: de power, de sound en de radio.
Deze drie onderdelen heb ik samengevoegd tot één beeld waarbij ze alle drie mooi in elkaar passen. Het geheel heeft een vollere look gekregen, zodat het logo goed opvalt. De typografie oogt een stuk moderner en is beter zichtbaar, vooral van een wat grotere afstand. De nieuwe kleuren zijn dan ook veel beter zichtbaar op een witte achtergrond. Het geheel staat steviger op zijn benen.
Wil je ook een professionele uitstraling?
Ik kijk naar het grote geheel en denk aan de kleine details.
Neem contact op

Het nieuwe logo
Het eindresultaat
Dit is het resultaat geworden. Een logo dat meteen tot de verbeelding spreekt en met zijn tijd meegaat. Het icoon is los van de tekst ook goed te gebruiken en op elk gewenst formaat nog steeds herkenbaar. Dit komt mede door het ontwerp zelf, maar ook omdat ik logo’s altijd aanlever in bijpassende vormen. Wat dacht je bijvoorbeeld van onderstaande versie?

Dit vormt een strak, wit icoon met een dikte in de lijnen die er op elk gewenst formaat uit zal blijven springen. Favicons, app-pictogrammen, stickers; je kunt er alle kanten mee op.
Dat had met het oude logo toch een wat minder strakke uitstraling gegeven, waarbij de gebruiker helaas gebonden was aan een witte achtergrond:
